אימון קצר תוצאה משמעותית

יהונתן מאיר
כ"ב אדר ב' ה'תשע"ט 29/03/19
אם אתם אנשים שחיי כושר ופעילות גופנית קשה להם מדי שיטת פול אימון היא בדיוק בשבילכם. פול אימון מציע פעילות קבועה של כעשרים דקות יומיות אשר ישנו לכם את החיים. שיטת ens היא שיטה חדשנית ומוכחת. מדוע להתאמן שעות ארוכות כאשר 20 דקות בשבוע מספיקות?
פול אימון
פול אימון

שיטת אימון EMS פותחה לראשונה בנאס"א עבור האסטרונאוטים השוהים בחלל. מפאת חוסר כוח כבידה נדרשה יכולת התערבות חיצונית להפעלת השרירים והגוף. כיום בעיקר השיטה מיושמת בתחום רפואת הספורט והפיזיותרפיה המטפלת בפציעות ספורט שונות, שיקום שריר לאחר ניתוח, בעיות כאבי גב, מפרקים ועוד. עיקרון פעולת EMS: להפעלת השרירים בגוף נדרש גירוי. בחיי היום יום גירויים אלו נגרמים ע"י מערכת העצבים המרכזית המועברים דרך סיבי העצב בחוט השדרה ופועלים על השרירים המתאימים. גירוי זה למעשה הינו גירוי חשמלי המתבצע פנימית בתוך הגוף ע"י פקודה ישירה מהמוח.
שיטת EMS היא בסופו של דבר, לא יותר מאשר הגברה ממוקדת של גירויים חשמליים אנדוגניים חיצונית לגוף אשר מובילה להתכווצות השרירים ע"י אות חשמלי חיצוני. יתרון מהותי באימוני EMS בהשוואה לאימון כוח קונבנציונלי רגיל הוא, סנכרון כמעט מלא של כל היחידות המוטוריות המופעלות בו זמנית כאשר באימון קונבנציונלי מופעלת רק קבוצת שרירים ספציפית בו זמנית. אימון זה מקנה אימון גוף מלא בו זמנית ולכן אימון זה קצר יותר- 20 דקות בלבד ואפקטיבי יותר.

 

נקודה נוספת וחשובה לא פחות. באימוני EMS אין לחץ ועומסים על המפרקים ומערכת השלד בהשוואה לאימון משקולות, אלא גירוי חשמלי של השריר בלבד. לכן אימון כזה הינו אימון "עדין" ללא כל מעמסה נוספת על הגוף, דבר המפחית לאפס-פציעות ספורט וללא חשש לסובלים מבעיות כאבי גב וכדומה. אימון EMS מקדם הפחתה מתמשכת של משקל ושומן הגוף, פעילות מטבולית גבוהה במהלך ואחרי האימון. הגברת קצב חילוף החומרים הבסיסי: נשים, בא לידי ביטוי בצמצום היקף הגוף בעיקר באזור המותניים, הירכיים וחיזוק החזה והזרועות. גברים, ירידה בנפח המותניים, שרירי ואפשרות הגדלה משמעותית של הזרועות, החזה, הגב והרגליים.

 

אימוני EMS מקדמים בצורה משמעותית זרימת דם בשריר ובכך עוזרים להקל על מתח השרירים, (contractures או גושים) וטיפול משמעותי בכאבי גב. ובהשוואה למגוון סוגי אימון להאצת הכוח והמהירות, אימון EMS דינאמי לכל הגוף הוכח כשיטת אימון יעילה ביותר. נוסף על כך, ההשפעות הבולטות לטווח ארוך הן פתיחת אפשרויות חדשות בחלוקה לתקופות אימון. כמות אימון EMS לכל הגוף, במינון זהיר ומחושב ביחד עם ביצוע תנועה דינאמית מייצגים שילוב מבטיח לאימון כוח ומהירות.

 

אם כן, מדוע להתאמן שעות ארוכות כאשר 20 דקות בשבוע מספיקות? הכנסו לפול אימון ותחילו להשקיע בעצמכם