גדי דמרי: תגובה מסודרת

יהודה סגל
כ"ג אלול ה'תשע"ז 14/09/17 1
"באתר אינטרנט חרדי מקומי פורסם טור מפי חרדי בשם יהודה סגל". נו, היכן שמנו המלא: "מהדריניוז"? והיכן לינק, למען הדרך ארץ? אולי דווקא האחרים מצנזרים את דבריך...? רק אל תיהפך לנו ל"יקיר העיר" מספר שתים.

בכתבה "מתקדמים מחלם לדוקטור סוס" קראנו תיגר על הקנס שתושת על תושבי בית שמש בגין שלטי הצניעות אותם העירייה איננה מצליחה להסיר אחת ולתמיד. באתר "קרן אור" קבלנו תגובה ארוכה מלאה אי-דיוקים בשם "עליונות שלטון החוק", מאת גדי דמרי.

(לכתבת התיקון והתנצלות על הדברים, ראו כאן.)

הבה נתייחס לדברים:

מעט מעליב לשמוע את ההאשמה לפיה אנו מצנזרים את דברי דמרי. לא נתנו לו להביא את דבריו כאן וכאן? אגב, זכותך לכתוב היכן שבא לך, אך מומלץ לשים לב באיזה בימה יתייחסו לדבריך ברצינות. אתרי החדשות על בית שמש לא ידועים באמינותם.

תחילה לכל, אני חייב להעריך את העובדה שהכותב מבין דבר מתוך דבר. אכן, הסברות שהוזכרו מובילות אל המסקנה שיש לבקש מלכות שמים, ולא מלכות בשר ודם: "ובמילה אחת אנרכיה". אני מאושר שאנחנו מבינים אחד את השני!

"ויאמר אלהם גדעון לא אמשל אני בכם ולא ימשל בני בכם השם ימשל בכם", "וירע הדבר בעיני שמואל כאשר אמרו תנה לנו מלך לשפטנו ויתפלל שמואל אל השם. ויאמר השם אל שמואל שמע בקול העם לכל אשר יאמרו אליך כי לא אתך מאסו כי אתי מאסו ממלך עליהם". מלכות היא וויתור ליצר הרע, כמו אשת יפת תואר. המשנה של "הוי מפלל בשלומה של מלכות" הכוונה שאם יש כבר מלכות, אז צריך שתשרה מורא: "שום תשים עליך מלך; שתהא אימתו עליך". לא  כאוס, דוגמת סוריה. (לבאר על "דינא דמלכותא דינא" זו תהיה "הסתה".)

על אשר תמהנו, "וכי תמו הפושעים באמת?" משיב מר דמרי שזו "עבריינות אידיאולוגית" של הציבור החרדי שאינו מקבל את מרות המדינה. הוא אשר דברנו! המדינה לא נלחמת למעננו הפעם, אפילו בעקיפין, אלא למענה בלבד, הכל על חשבון ערכינו, ערכי התורה שקדמה לעולם.

"המדינה" זוהי סה"כ מונופול של שירותים שיהודים מספקים זה לזה בכוחות עצמם (בדרך זולה ואיכותית יותר מטבע הדברים), כולל גם שופטים ושוטרים, ממש כפי שנעשה בקהילות יהודיות עצמאיות\עצמאיות למחצה לאורך רוב ההיסטוריה, אילולא הוצאה חלק גדול מתחרות זו אל מחוץ לחוק עבור המונופול שנקרא "מדינה". והגוף הזה הוא נגף אנטי-חברתי מובהק: "מלחמת אחים" כבר כאן!

"מרחב ציבורי" זו פיקציה. "דמוקרטיה" בארץ זה ישראבלוף, מילה שרק מורה לאזרחות מסוגל להקליד בלי ציניות. "חרדי קיצוני" זה שם באז בעלמא.

על שופטים ומלכות בירושלים מתפללים החרדים שלושה פעמים ביום כי אין עדיין. וכן, הארץ היא שלנו, של כל המשתדלים לקיים את התורה. המשיכו לרדת לברלין; הארץ מקיאה אתכם!

מר דמרי מלין על ערך המילון "שלטי צניעות". כבר השבנו כאן:

השם המדויק, טכנית, זה לא שלטי "הדרת נשים". מעבר לסיסמאות ועמדות, השלטים פשוט מאוד קוראים לצניעות של נשים. אין שלטים שקוראים להגבלת תנועה.

מי ש"פורץ גדרות" זה לא אנחנו. כמו שציינתי, רוב החרדים אינם תמימי דעים עם תולי השלטים. זו לא דרך התורה מסיבות אסטרטגיות, השקפתיות ומקריות. אבל אין לנו את הלוקסוס להילחם בתוך המחנה את מלחמתה של תורה, כשהרשויות נלחמים בכל שומר תורה באשר הוא. "תחילת נפילה ניסה". אחרי שיסיימו עם ה"קיצוניים" משמאל ומימין, הם יעברו לטפל בכל חרדי, ובסוף גם עם מר דמרי בעצמו. כבר קראנו את המגילה הזאת, ובתור מורה לאזרחות והיסטוריה, גם אתה צריך להבין את הפואנטה.

אצטט: "ובינינו, הכי פשוט, לא מדובר בסתם חרדים קיצוניים שתולים שלטים אלו, מאחורי כל חרדי עומד רב... היו ממצים את הדין, לא רק עם מי שתולה שלטים אלו, מדפיס אותם, מממן אותם ואף משחית רכוש ציבורי בדמות המצלמות שהותקנו אלא גם עם הרבנים ששולחים את אותם פוחזים הבעיה הייתה נפתרת ממזמן."

שימו לב: אדם זה קורא לחטיפת חכמי ישראל לכלוב. עבור מי "המטרה מקדשת את האמצעים"?! אין לי מילים.

(לכתבת התיקון והתנצלות על הדברים, ראו כאן.)

בס"ד, יהודה סגל

YSMehadrinews@Gmail.com

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.
  • תהום! תהום פעורה בין המגזר החרדי לציבור הכללי.