דעה: השמש במרחק שנות אור

יהונתן מאיר
כ"ג אדר א' ה'תשע"ט 28/02/19
כתושב העיר שאינו בעל רכב ונוסע יומיום לירושלים, השלמתי עם גזירת הגורל הזו. אני יודע שעצם הגעתי בזמן לתחנה לא תגרום לכך שאבוא בזמן הביתה. מוכן לזה רגשית, אפילו לא מתעצבן. זוהי בית שמש. נבחרי הציבור, קחו אחריות בית שמש במרחק שנות אור מהרצוי.
קו 419 לבית שמש
קו 419 לבית שמש

העיר בית שמש היא לשם דבר במדינת ישראל. הדרת נשים, הטרוגניות, וגם.. לגבי כמובן באחת מן המקומות הראשונים שאינם מרוצים מן התחבורה הציבורית כלל. אי הגעת אוטובוסים בזמן, אי יציאה של אוטובוסים למסלול הקו, ועדיף לא לדבר על תחזוקת האוטובוסים  הפנימיים שהיא לשם דבר.

 

מה שתוקע את המכרז הוא הליך רכש הגומלין. דהיינו המכרז לשינוי חברת האוטובוס בבית שמש ושינוי מסלולי קווי התחבורה הציבורית בעיר נתקע בשל הליך בירוקרטי שבו מתחייב התאגיד המוכר, לרכישת מוצרים, בשיעור מסוים מהיקף העסקה, מהתאגיד הרוכש או מהמדינה הרוכשת. כל זאת לשם איזון המאזן המסחרי בין שני הגופים. הדרישה לרכש גומלין מקובלת גם בעסקאות בין מדינות, כגון עסקאות של רכש בטחוני, וגם בעסקאות בין תאגידים.

 

אז זהו, כתושב העיר שאינו בעל רכב ונוסע יומיום לירושלים, אני השלמתי עם גזירת הגורל הזו. אני יודע שעצם הגעתי בזמן לתחנה לא תגרום לכך שאבוא בזמן הביתה. מוכן לזה רגשית, אפילו לא מתעצבן. זוהי בית שמש.

 

כששטחתי את עם ידיד תושב רמת בית שמש ג' בנוגע לשערוריית האוטובוסים בעיר. הוא אמר לי : "זה פשוט בלתי נסבל, איך אפשר להמשיך כך. בדרך לעבודה קו 419 לא עוצר בתחנה כי מספיק להתמלא +10 בעמידה וכך אני מאחר לעבודה.  בערב בחזור, למזלי נכנסתי לאוטובוס. אבל גם אז אין מקום לשבת. עד מתי תמשיך בית שמש  להיות הקרבן של מכרז שיצא בכלל לפני שנה? אותו הסיפור ב-412".

הלה הזכיר לי את הסקר שערכה העירייה בקרב תושבי העיר. סקר שנועד לכוון את פעולות העירייה אל מול חברות התחבורה בעיר על מנת לשפר את השירות לתושב. ואז הוא שאל אותי: ומה לדעתך היו התוצאות? כלום. רק 700 תושבים השתתפו, מתוך עשרות אלפי תושבים בגירים.

 

את הנתון הזה דלה הידיד מתוך תגובה שכתבה גב' רחל בן שטרית שכתבה כך לפני כמה ימים בקבוצת וואטסאפ בעיר: "ערב טוב, הממונה על התחבורה הציבורית הוא שמוליק גרינברג. אחראי תחבורה ציבורית הוא אורי צ׳סטר. אנחנו מקדמים הליך של שיתוף ציבור כדי לשפר את התחבורה הציבורית. בשלושה אופנים: 1. לאחר קריאת התגובות שלכם (נאספו 700 תגובות)אנחנו מגבשים צוות עבודה - עירייה- משרד התחבורה, וחברת סופרבוס להסדרת עבודה משותפת. מחר תתקיים הפגישה הראשונה. 2.דרישת תוספת קווים כבר היום 3. הערכות למכרז החדש. אם למישהו יש טענה מסוימת אשמח אם תכתבו לי ואציף לגורמים הרלוונטיים."

על כך אמר מי שאמר, דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. כי, ברור שצריך להציף את הנושא. זה חשוב, וזה מה שאני מבקש לעשות. אבל היי, תתעוררו זה שהתושבים כבר לא מתלוננים על הכישלון התחבורתי הזה צריך להדליק נורות אזהרה רבות בקרב נבחרי הציבור.  זה עצוב, עצוב מאוד.

 

 

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.