התחלה של גישור? גדי דמרי מזמין ל"מלווה מלכה" אצלו בבית

מערכת מהדריניוז
י"ב סיון ה'תשע"ז 06/06/17 2
בכתבה שפרסם גדי דמרי בתגובה על טור "מהדריניוז" תוקף דמרי את טענות כותב הטור אחת לאחת.
דמרי, הוא זה שהרים לאחרונה שוב את דגל המאבק "למען בית שמש ציונית ומדינת ישראל יהודית ודמוקרטית" בהקמת פרויקט מימון המונים ("הדסטארט") למימון הפעולות להגשמת המטרה.
הכתבה
הכתבה

 

לשון התגובה:

 

" כתבו עלינו אצל החרדים...איזה יופי

דבר לא נעלם מעיני המגזר החרדי בבית שמש. לפני מס' ימים התחלתי בפרויקט לגיוס כספים למען בית שמש ציונית. האתר החרדי מהדרין ניוז, יצא חוצץ נגד הפרויקט ומטרותיו. מצאתי לנכון לנצל במה מכבדת זו ולהגיב...זה בטוח יגיע אליהם...

לפני מס' ימים יצאתי דרך האינטרנט בפרויקט לגיוס כספים למען בית שמש ציונית שמטרתו הקצאת כספים להדפת ת עזרים שונים להבעת ערכנו ועמדותינו על גבי סטיקרים, חולצות, שלטים וכיוב'. כמו כן, כל רעיון אקטיבי ההולם את ערכנו והשקפותינו ימצא תמיכה מכספים אלו.

המגזר החרדי לא נשאר חייב ואתר האינטרנט "מהדרין ניוז" אתר של בית שמש החרדית כדבריו – מי ביקש הפרדה ולא קיבל? יצא נגד בצורה חריפה נגד היוזמה.

אבקש להתייחס במס' נקודות לדבריהם.

א. צורת הכתיבה באופן כללי של אתר זה ואתרים חרדיים נוספים מראים בבירור עד כמה תהום פעורה בין המגזר החרדי ולציבור הכללי. בראייה שלי, אתרים אלו על כתביהם ומנהליהם לא שונים בהרבה מהחרדים הקיצוניים. השוני בין החרדים "המתונים" לחרדים הקיצוניים הוא בדרך הפעולה, אך לא במהות.

ב. תרתי דסתרי... לא מבין. מצד אחד הם מסבירים לגולשים הכשרים שלא יכולים לגלוש רחמנא ליצלן לאתרים ואפליקציות שונות ומשונות, את הסיפור. אבל היי, אם אסור למגזר החרדי להתקרב לכל הטכנולוגיה הזו מחשש לפריצות וקריסת חומות הבידול וההפרדה, אז מי ציבור הקוראים שלכם? ואיך לכם מותר, כתבים חרדים יקרים לשוטט רחמנא ליצלן (שוב...) במחוזותינו ב"אתרי הפריצות" של הציבור הכללי? מה, זה פיקוח נפש? קיבלתם היתר מהרבי?

ג. "בית שמש הישנה" – מילא הוותיקה, "הישנה"? בטח, אנחנו מזמן עברנו מהעולם, אתם לא סופרים אותנו מסנטימטר, איזה חוסר טקט משווע.

ד. שונרר? ודאי, המגזר החרדי אלוף בזה! זה דרך החיים שלכם! אז בוא ונדייק, שיטת גיוס המונים היא לא שנורר, אפילו לא תרומה, היא תמיכה. האדם שתומך עושה זאת מחפץ לב והוא שותף בפרויקט שהוא מאמין בו ו..לפי מידת השתתפותו ישנם תשורות שבעל הפרויקט מחויב לחלק בסיום הפרויקט. שנורר, זה אצלכם...אנחנו, הציבור הכללי אנשים עובדים, יצרניים, ממלאים את חובותינו האזרחיות וכן תומכים ברעיונות עימם אנחנו מזדהים ולא כי "הרבי אמר".

ה. הכתבה באתר החרדי הצביעה על סתירה פנימית בדבריי, מצד אחד אנו נאבקים על צביון עירנו בית שמש, אך מצד שני אני טוען כי המאבק שלנו יכול לסייע שהשסע מול המגזר החרדי לא יהפוך לקרע חלילה.

אז ככה, הציבור החרדי השתלט על בית שמש זו עובדה. השאלה מה הציבור הכללי יעשה? אם הוא ייכנע ויתקפל, דבר שאסור שיקרה. אך ניצחון זה הוא ניצחון פיהרוס עבור החרדים, כי הפלא ופלא, בכל מקום אליו החרדים מנסים לגור הם ייהדפו בצורה תקיפה ביותר ע"י הציבור הכללי, כדי שלא יקרה להם מה שקרה וקורה לנו בבית שמש.

אך בראייה שלי, אם אנחנו, הציבור הכללי, נדע לעמוד על שלנו, נדע להיאבק על שלנו, נוכל להציב לחרדים גבולות ברורים. ואז דרך הבעת עמדות בצורה תקיפה ואחראית נוכל חיות יחדיו. לצערי מגזרים, כמו המגזר החרדי שהם מעיקרים לא דמוקרטים, אלא מתנהלים בצורה פונדמנטליסטית, דיקטטורית וטוטליטרית, ההתנהלות מולם במקרה של חציית קווים אדומים מצידם היא בכוח לצד מגבלות החוק! דיבורים על שלום אחדות אחווה, הלוואי. אחי החרדים – אנו מצפים למעשים, לא דיבורים.

ו. בדבריי הפרויקט כתבתי במפורש, אני תומך בכל יוזמה שתביא לקירוב לבבות בין חלקי העם השונים מתוך ראייה של "יחד שבטי ישראל".

 

לכן, כל יוזמה, גם של "מלווה מלכה" של ציונים וחרדים כל שבוע, כדברי הכתבה, בשמחה! אני מוכן לארח ראשון! אך אל תרדימו אותנו, בדברי "אחדות ואחווה", כי לצערי אתם לא שם.

 

ז. האתר הציע סיסמאות לסטיקרים, אז, אציין מהיכן באו המשפטים בהם אני מאמין ואותם אני מקדם.

באתר במפורש מציין את נקודת המוצא שלנו – המגזר – חרדים והציבור הכללי – ציונים. זה אומר הכל. אז, אם יש מולי מגזר שעיקרו דורסני ולא מכיר בכמעט כלום בערכים עליהם המדינה שלנו ואנוכי מאמין, אז אין לי כל כך שיח איתו! ואם הוא מבדל עצמו , אז לא נותר לי אלא לבדל את עצמי ואת הציבור אליו אני שייך- לכן אני דוגל ב"בית שמש ציונית!

בנוסף, המאבק מול החרדים הוא לא מאבק דתי גרידא, הוא מאבק לאומי! הרוב המוחלט של הציבור החרדי אינו מכיר במדינת ישראל ולא רואה עצמו חלק ממנה. השוני הוא בהתנהלות – האם באלימות או במיקסום רווחים דרך משחק פוליטי צר ומכוער. לכן, הסיסמה בית שמש ציונית עיקרה לאומית. תראו לי תלמוד תורה חרדי בבית שמש ובמקומות אחרים שנוהג יום שבתון ביום העצמאות? כמה חרדים עמדו בצפירה? ולא, לא מדובר בקיצוניים ושלא ימכרו לי שמדובר במנהגי גויים, כי מקור הלבוש השחור שלהם הוא ממזרח אירופה , לא יהודי לגמרי! שאמשיך?

הסיסמא השנייה – צה"ל = כבוד – מקורה כתשובה ציונית הולמת לגרפיטי המכוער והמקומם של החרדים הקיצוניים צבא = שמד! צה"ל הוא בבית ענינו. צה"ל הוא ילדינו, צה"ל הוא אנחנו! כל פגיעה בו תלכד אותנו סביב ערך מרכזי זה!

ולא, סיסמאות אלו, לא נועדו להרגיז. הן נועדו למצב עצמנו מול הגישה הדורסנית שלכם, כי כשאני נתקל במגזר הרומס את ערכיי והערכים המרכזיים של מדינה זו – ציונות וצה"ל אז תורי לבדל עצמי ממכם. ואם המילה ציונות וצה"ל מרגיזה אתכם – זה אומר דרשני!

ח. כל דברי הכיבושין שלכם בכתבה זו ובמקומות אחרים, לא יוצאים מהלב, אלא נועדו להרדים אותנו – הציבור הכללי. שוב, מעשים ולא דיבורים – זה מה שאולי יביא לקירוב לבבות.

אולי חשבתם על הקאת החרדים הקיצוניים שלכם? הרי כשאתם רוצים משהו, אתם יודעים להשיג יופי.

אולי, תתחשבו סוף סוף, גם ברגשותיו של הציבור הכללי ולא כל הזמן לדמוע "בדמעות תנין", על מר גורלכם? כשתתחילו להסתכל לא רק עליכם אלא גם עלינו, אז יהיה אפשר לדבר, עד אז? מאבק ובדרכים חוקיות.

ט. צורת הדברים שנכתבו בסיפא היו המקוממים ביותר והעידו כעשרות עדים, מהו המגזר החרדי, מהן כוונותיו ומה יחסו אלינו הציבור הכללי.

נכון, מבחינה דמוגרפית המגזר החרדי השתלט על בית שמש והמצב רק הולך ומחמיר. אך, גם אם זה המצב? מדוע אתם משתלטים על שכונותינו? מדוע אתם משתלטים על חיינו? מדוע אתם רומסים אותנו? מדוע הבידול שאתם עשיתם אותו – אתם תיחמתם, אז:

צאו לנו מהווריד – בואו ונפריד!

כתבתם, כולנו יהודים. אמן. אבל בנינו? האם באמת אתם רואים אותנו כיהודים? האם אתם מתנהגים אלינו כיהודים? כאחים? לא, ממש לא!

לכן, אחיי החרדים, אומנם בית שמש נפלה, דמוגרפית העיר חרדית, אולי לעשוק אותנו בהקצאות תקציבים ובארנונה תצליחו. אך לא תצליחו לקחת את נשמותינו וערכינו! זה המהות שלנו ואנו נלחם עליהם ובכל הכוח! כל שינוי צביון בשכונות הוותיקות ייתקל בהתנגדות. כל גילוי אלימות מצידכם כלפינו ייענה ביד תקיפה אך חוקית לשם שינוי לא כמו אצלכם!

אחיי מבית שמש הוותיקה המערכה לא תמה! זוהי מלחמה על הזהות שלנו, על הערכים שלנו ועל אורח חיים שלנו.

לכן, אני מנצל במה מכבדת זו וקורא לכם לתמוך בפרויקט למען הצבת גבולות למגזר החרדי, למען עתיד ילדנו! ולמען עתיד מדינת ישראל!

חפשו אותנו בפייסבוק – גדי דמרי -

לכן, מלבד זאת אני סבור שיש לחלק את בית שמש!

אך, עד אז אדוני ראש העיר נפרד בברכת

בית שמש של כולנו!

גדי דמרי.

\

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.
  • גדי. ישר כוח על מעשך למען העיר.
  • עוד לא אבדה תקוותינו!