התלונות מומרות לפקסים שנשלחים למשרד התחבורה

מהדריניוז
ט"ז חשון ה'תש"פ 14/11/19
מהפכה: ביוזמת ועד הפעולה שהוקם ע"י תושבי השכונות בבית שמש חודש המוקד הקולי שינקז אליו את הפניות והתלונות הרבות הבשורה: המוקד ממיר את ההודעות לפקסים ואלה משוגרים ישירות למשרד התחבורה

ישירות למשרד התחבורה מצוקת התחבורה בבית שמש: תושבי העיר קיבלו בסיפוק את הידיעה על הקמת ועד פעולה שיאגד בתוכו נציגים מכל השכונות במטרה שאלו ירכזו את הבקשות והדרישות של צרכני התחבורה הציבורית בעיר, ויפעלו מול מפעילי התחבורה, העירייה ומשרד התחבורה.

"התחושה שלנו היא שלא מדובר על "עוד התארגנות" אלא על גוף שיתחיל להזיז דברים", אומר לנו אחד התושבים. לדבריו, מבנה הועד החדש ופעולות השטח שכבר בוצעו על ידו מלמדים על הכיוון החיובי. "לא ננוח עד שהמצוקה תיפתר", הוא מבטיח.

בינתיים מתחיל הועד להזיז עניינים בשטח, כשהשבוע החל לפעול קו מידע קולי בשם "הזכות לנסוע בקלות", שמנקז אליו את כל התלונות של הנוסעים בזמן אמת. הקו, שפועל ע"י מענה אוטומטי, מכסה את כל האופציות לתלונות תוך תיוגם ורישומם בזמן אמת.

בנוסף, וזו הבשורה המהפכנית של הקו המיועד לציבור החרדי – הנמנע משימוש בטלפון חכם – שהוא ממיר את הנתונים המתקבלים במערכת באמצעות הקשה לפקסים שמשוגרים אוטומטית ישירות למשרד התחבורה. "הרווח הוא כפול – גם מיפוי התלונות והפניות באופן שמבטא את הצרכים האמיתיים של הנוסעים בבית שמש, וגם ההעברה של כל זה בזמן אמת למשרד התחבורה", מסבירים בועד הפעולה, ומוסיפים: "יש לזה חשיבות רבה מאוד לאור העובדה שמשרד התחבורה יכל לגלגל עיניים ולטעון שאין כמעט תלונות מבית שמש.

אולם מי שמכיר את הציבור החרדי יודע שזה לא שלא היו תלונות, יש והרבה, פשוט בהיעדר טלפון חכם תהליך התלונה הופך למסורבל. כעת, עם הפעלת המערכת הקולית המהפכנית, הנוסע החרדי יוכל להתלונן בזמן אמת מבלי לוותר על העקרונות שלו". מספרו של הקו הוא: 0723372742 כמו כן פרסם הועד את כתובת תיבת המייל אליה ניתן להעביר פניות וזו כבר הוצפה בפניות רבות שעניינן: דרישה לתגבור משמעותי של הקווים, התאמת המסלולים שלהם ופתרון שאר הבעיות מהן סובלים צרכני התחבורה הציבורית בבית שמש. כתובת המייל היא: w416418@gmail.com.

מוקד פניות נוסף אותו מפעיל הועד הוא ווטסאפ במספר 0534515086. מספר זה נועד לקבלת תיעוד מהנעשה בתחנות ובאוטובוסים. בועד מבטיחים לשתף את הציבור הרחב בתלונות מדגמיות מעת לעת, במטרה לשקף את מצב העניינים כמו שהוא.

אחת התלונות ששבו ועלו נוגעת לשעות הפעילות של הקווים השונים שמסתיימים בשעה מוקדמת במיוחד ומתחילים בשעה מאוחרת. רוח הפניות: הקווים בבית שמש מסתיימים בשעה מוקדמת בהרבה ביחס לריכוזים החרדים האחרים. זה קורה גם בסמוך לאולמות אירועים, שם הדרישה היא עד השעות הקטנות של הלילה.

בתוך כך, תושבי בית שמש מסרבים להתרגש מהידיעות החגיגיות שפורסמו בימים האחרונים אודות תקצוב נוסף למערך התחבורה בעיר, כמו גם הרחבה של הקווים השונים. "כרגע האוצר אפילו לא אישר תקציב. בנוסף, גם אם התקציב יועבר והקווים המדוברים יתוגברו, אין לזה השפעה משמעותית בשטח. מצוקת התחבורה עדיין בשיאה, ותוספות נקודתיות לא יפתרו אותה", אומרים גורמים המעורים בנושא.

הגורמים מדגישים שמוקד המצוקה היה ונותר קווי ירושלים, שלא זכו לאף תוספת גם במסגרת המהלכים האחרונים. כזכור בשבוע שעבר דווח כי לאחר פגישות, דיונים והצעות שונות, הוחלט להקים ועד פעולה שיאגד בתוכו נציגים מכל השכונות במטרה שאלו ירכזו את הבקשות והדרישות של צרכני התחבורה הציבורית בעיר, ויפעלו מול חברות התחבורה, העירייה ומשרד התחבורה.

בועד ציינו כי "העיר סובלת ממצוקת תחבורה קשה במיוחד, כאשר ע"פ ההערכות, העיר בית שמש זקוקה לתוספת של כמה מאות (!) נסיעות מידי יום. מדובר בנסיעות לירושלים וממנה, כמו גם מערים נוספות ובתוך העיר עצמה. כל עוד התוספת הזו אינה מתבצעת מוצאים עצמם אלפי נוסעים חרדים מטורטרים ללא מענה תחבורתי אלמנטרי".

עניינים נוספים בהן צפויים לטפל בועדה, הם שכונות חדשות בהן מתגוררות אלפי משפחות ללא מענה תחבורתי מינימלי, לו"ז שאינו מותאם כלל לצרכי התושבים ועוד. פעיל מקומי העוסק בנושא ממחיש את גודל האבסורד: "בעיר ביתר, שבה כמות הנוסעים קטנה משמעותית ביחס לבית שמש, יש כמות כפולה ומכופלת של נסיעות עירוניות ובינעירוניות, כשגם העלות זולה יותר". הסיבה, לדבריו, היא הנכונות של משרד התחבורה להפקיד את ההחלטות וניהול התחבורה הציבורית בידי גורמים מקומיים המכירים היטב את הצרכים של התושבים. 

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.