מסתמן פתרון לכביש עוקף תל בית שמש

יהונתן מאיר
כ"ח תמוז ה'תשע"ט 31/07/19
פתרון אפשרי: בפגישה שקיימו חברי מועצת העיר שלום אדרי וצבי ווליצקי יחד עם שר התחבורה (לשעבר) ח"כ ישראל כץ, סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, קובי בלינשטיין ומר ניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל, הוצגו האלטרנטיבות הקיימות כדי לקיים את סלילת כביש 38 על פי התכנית, ובמקביל למנוע פגיעה קשה בתל ובממצאים.
תל בית שמש. מתוך ויקיפדיה
תל בית שמש. מתוך ויקיפדיה

לאחר מאבק ועצומה רחבה לשינוי תכנון תוואי כביש 38, פרסם אתמול העיתונאי ציון סולטן כי הושג פתרון אפשרי: בפגישה אישר השר כץ 50 מיליון ₪ עבור הקמת גשר על ידי חברת נתיבי ישראל שיחבר בין שני חלקי התל, וכך המטיילים באזור יוכלו להנות מגישה מסודרת לשני חלקי התל.

בנוסף, הסכימה החברה לצמצם באופן ניכר את רוחב הכביש בקטע החוצה את התל, בכדי לא לפגוע בממצאים שהתגלו במקום. התוכנית הייתה לצמצם את הכביש המתוכנן, בלי לצמצם את מספר הנתיבים, כלומר; כביש בלי שוליים ובלי מרחב לתשתיות נוספות

בפגישה שקיימו חברי מועצת העיר שלום אדרי וצבי ווליצקי יחד עם שר התחבורה (לשעבר) ח"כ ישראל כץ, סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, קובי בלינשטיין ומר ניסים פרץ מנכ"ל נתיבי ישראל, הוצגו האלטרנטיבות הקיימות כדי לקיים את סלילת כביש 38 על פי התכנית, ובמקביל למנוע פגיעה אנושה בתל ובממצאים.

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.