סגרה"ע שמואל גרינברג מקדם את עבודות כביש 5

ט' תמוז ה'תשע"ח 22/06/18
עוברים כביש: נהר הירדן כבר לא לבד, בתוך פחות משנתיים תושלם פתיחת 'נהר הדן', סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג: "הכביש החדש ייתן מענה משמעותי לבעיית העומסים ברחובות קישון ונהר הירדן ויצור חיבור מהיר ובטוח יותר בין חלקי העיר"

סגרה"ע שמואל גרינברג מקדם במרץ את עבודות כביש 5 בבית שמש, כביש בעל 3 נתיבים לכל כיוון ובתוכו נת"צ.
השבוע נחתמו ע"י יו"ר ועדת תנועה שמואל גרינברג כל התכניות.

עוברים כביש: נהר הירדן כבר לא לבד, בתוך פחות משנתיים תושלם פתיחת 'נהר הדן'
סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג: "הכביש החדש ייתן מענה משמעותי לבעיית העומסים ברחובות קישון ונהר הירדן ויצור חיבור מהיר ובטוח יותר בין חלקי העיר"

הנסיעה בשד' נהר הירדן שהפכה כבר לסיוט, והופכת כל נסיעה, במיוחד בשעות הלחץ לסיוט מתמשך, הולכת להפוך בקרוב להיסטוריה, שכן לצד שד' נהר הירדן הפקוק והחסום הולך להיפתח ציר תנועה חדש ועוקף, הכירו את 'שדרות נהר הדן'.


שד' נהר הדן או בשמו המסחרי 'כביש 5' אמור להתחיל משד' הרב הרצוג, ליד הפרוייקט של רמת נריה, וימשיך בדרך עוקפת רמה ב', יעבור גם את רמה א', יתן גישה לשכונת רמת אברהם, ויתחבר לכביש המרכזי שמוביל לרמב"ש ג', שד' זכריה הנביא, הרחוב שעולה משד' נחל צאלים לכיוון רמב"ש ג', משם ממשיך הכביש וחוצה גם את רמה ד' העתידית, ומתחבר לכביש 375 מול המושב אדרת.
מדובר כאמור בכביש ארוך במיוחד, אך עם זאת הוא נותן מענה לתושבי בית שמש ורמב"ש א' וג' ויקצר להם את הדרך, בלי לעבור דרך שד' נהר הירדן שהוא למעשה כביש בתוך שטח בנוי, בעוד ונהר הדן בחלקו הגדול עובר בין השכונות ואין תושבים שגרים על שפתו. כמובן שמעבר לכך שהכביש החדש לא יהיה עם כל עומסי התנועה של נהר הירדן, הוא גם כביש ישר יותר ופחות מפותל, מה שיקרב את השכונות בעיר ויהפוך הליכה בין הקריות החרדיות לפאתי רמה א' לאופציה מעשית יותר בפרט בשבתות, כאשר לפי הערכה הדרך תתקצר באופן משמעותי.
למעשה כבר דובר בעבר על פתיחתו של כביש נהר הדן לתנועה בכפוף לפתיחת האיכלוס ברמב"ש ג', אך בימים האחרונים הכביש כבר נכנס לפסים מעשיים, ותוך כשנתיים העבודות בו יושלמו לטובת הציבור. סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג נתן השבוע אור ירוק לתחילת ביצוע העבודות ואישר את התכניות של הכביש בחמשת המקטעים שלו.
בישיבות העבודה שהיה לגרינברג עם נציגי משרד השיכון, דרש גרינברג הרחבה של מפרצי עצירה לאוטובוסים ושינויים נוספים שישפרו את תווי הדרך לנוסעים בתחבורה פרטית וציבורית. "אנחנו חייבים לעשות הפקת לקחים ממה שראינו בכבישים דומים כמו נהר הירדן ונחל הקישון, אלו רחובות עם הרבה תחבורה ציבורית ונוצר מצב שכאשר אוטבוס חונה לעלות או להוריד נוסעים הוא יוצר פקק מאחריו, לפיכך חייבים מיד בתכנון להכין מפרצים לתחבורה הציבורית וכך לשחרר את הכביש מעומסים מיותרים", אמר גרינברג.
בשל השינויים המתבקשים להפוך את הכביש למהיר ואטרקטיבי, הוחלט כי הכביש יהיה בן שני נתיבים לכל צד ונתיב נוסף לאוטובוסים ומוניות, שילוב שעדיין לא נעשה בבית שמש, אם כי יש תוכניות לכבישים נוספים, אבל בכביש 5 השיפור של הקמת נתיתב תחבורה ציבורית מוטמע מיד עם התוכניות.
הפרויקט בניהול וביצוע של משרד השיכון בשיתוף אגף הנדסה ומחלקת תחבורה ותנועה עתיד להימשך בין שנה וחצי לשנתיים, ולדברי סגן ראש העיר גרינברג "הפעלת הכביש החדש תביא ברכה גם לכביש בשד' נהר הירדן, שכן שני כבישים יביאו לחלוקת נפח התנועה בצורה שווה, וממילא יהיה פחות עומס בשני הכבישים".

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.