רוצים טיפול ? תתחייבו לא לתבוע

כ"ו אדר ה'תשע"ח 13/03/18
תביעה חמורה נגד הכללית : יוסף ונעמי מוסקוביץ' מבית שמש טוענים כי טיפול שיניים לבנם הותנה בהתחייבות לחתימה על מסמך "אי תביעה" בעתיד. כללית "סמייל": "כתב התביעה הגיע בימים אלה והתייחסותנו המלאה תימסר במסגרת ההליך המשפטי כמקובל"

תלונה חסרת תקדים שפרטיה פורסמו ב"ישראל היום" חושפת לכאורה ניסיון מחוצף ושערורייתי לכפות על מטופל לחתום על מסמך אי תביעה בעתיד במידה ויגרם לו נזק מהטיפול שיקבל.

ההורים, יוסף ונעמי מוסקוביץ מבית שמש, סירבו לחתום על ההתחייבות, ולקחו את בנם להמשך טיפול שיניים במרפאה פרטית.

ההורים הגישו תביעה לרשלנות רפואית בבית משפט השלום בתל אביב נגד הקופה, נגד רופא השיניים שטיפל בנער ונגד "כללית סמייל", שמספקת את רפואת השיניים לקופה. תלונה הועברה גם למשרד הבריאות שפתח בחקירת הפרשה. את המשפחה מייצגים בתביעה עו"ד עמיקם חרל"פ ועו"ד מיכאל אלנתן.

כתב התביעה מפרט גם מה קרה לרועי מוסקוביץ, אחיו של יואב, שטופל ע"י אותו רופא שטיפל באחיו יואב. אלא שלאחר שההורים הבינו,  כי הטיפול שקיבל יואב היה רשלני, הם ביקשו במארס 2017 להחליף רופא שיניים באחר וזה ימשיך בטיפול במרפאת שיניים אחרת של הקופה בעיר.

אז ביקשו במרפאת הקופה "כלאחר יד, 'על הדרך', לחתום על טופס מבלי שניתן להם כל הסבר על משמעות החתימה. נמסר גם להורים גם על ידי הרופא והפקידה במרפאה כי אם הם לא יחתמו על הטופס רועי לא יוכל לקבל את הטיפול הרפואי בשיניים". 

מ"כללית סמייל" נמסר: "כתב התביעה הגיע בימים אלה והתייחסותנו המלאה תימסר במסגרת ההליך המשפטי כמקובל. ביחס לטיפול הנוגע לאח, מפאת החיסיון הרפואי אין אנו יכולים לפרט". ממשרד הבריאות נמסר: "תלונת המשפחה התקבלה בלשכת נציב קבילות הציבור והועברה לקופה. לאחר בחינת החומר יועברו ממצאינו למשפחה".

עו"ד מיכאל אלנתן

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.