שיפור השירות: התמודדות עם אלימות כלפי נהגים

יהונתן מאיר
י"ב אלול ה'תשע"ט 12/09/19
שלשום התקיים מפגש של הרשות לביטחון קהילתי בעיריית בית שמש בשיתוף עם חברת סופרבוס. מטרת המפגש הייתה העלאת המודעות לנושא האלימות המילולית והבלתי מילולית והקניית כלים לנהגי התחבורה הציבורית בהתמודדות היומיומית עם סיטואציות מורכבות בעת עבודתם. בשבוע הבא, ביום רביעי ה 18.9 מתוכנן להתקיים מפגש נהגים שני שיעסוק בנושא חשוב זה.

בשיתוף חברת סופרבוס ונהגיה, התקיים שלשום מפגש הכשרה  של הרשות לביטחון קהילתי בעיריית בית שמש. מטרת המפגש הייתה העלאת המודעות לנושא האלימות המילולית והבלתי מילולית והקניית כלים לנהגי התחבורה הציבורית בהתמודדות היומיומית עם סיטואציות מורכבות.

מתחילת ינואר 2019 דווחו ברחבי הארץ  72 מקרים בהם נפגעו נוסעים או נהגי התחבורה הציבורית כתוצאה מאלימות. במפגש אתמול בו נכחו 40 נהגים ומבקרי נסיעה מחברת סופרבוס שמתפעלת את מערך האוטובוסים הפנימי של בית שמש יחד עם עוד קווי נסיעה.

את המפגש פתחה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אשר הדגישה את החשיבות ביצירת סביבה נעימה ובטוחה גם באמצעות הנהגים. ושיפור תחושת השירות שתוריד את רף האלימות המגונה.

במהלך המפגש הועברה הרצאה מפי המנחה דניאל נחמיאס על שפת גוף והתמודדות עם מצבים מורכבים באוטובוס – כיצד יש לנהוג במצבים בהם עולה לאוטובוס נוסע אלים, מתפתחת קטטה בין הנוסעים וכ'ו. בין הנהגים שהשתתפו במפגש, נכחו גם נהגים שחוו תקיפות אלימות מצד נוסעים והם שיתפו וסיפרו כיצד הגיבו ופעלו באותם מקרים וכיצד הם מונעים מקרים כאלה בעתיד.

חברת סופרבוס בשיתוף עם עיריית בית שמש עושה כל שביכולתה על מנת למגר תופעות אלימות בתחבורה הציבורית ולחנך לסובלנות בקרב קהל לקוחותיה ונהגיה. בשבוע הבא, ביום רביעי ה 18.9 מתוכנן להתקיים מפגש נהגים שני שיעסוק בנושא חשוב זה.

תגובות

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע.